Samsung 40" LED TV

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung 40" LED TV op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

filmfan4ever 28-04-2012
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Deze tv is echt top, de beelden die deze tv op zijn scherm kan toveren is geweldig. Zelf nu het toestel al 2 generaties oud is, is het beeld zeker zo goed als de huidige generatie. Op vlak van geluid, doet deze tv het meer dan redelijk. De tv zal natuurlijk geen cinema of hd geluid leveren. Maar het is meer dan redelijk. Nu over de mogelijk heden, dit is een tv met alles wat een tv/film fan wil. Een goede refresh rate, als ook meer dan genoeg hdmi aansluitingen, scart aansluitingen, internet aansluiting en nog zo veel meer. Maar de kers op de taart van mogelijkheden is toch de 3D. Het gebruiksgemak is er niet veel over te vertellen, buiten dat het toestel heel gemakkelijk te gebruiken is. De vormgeving, is om je vingers bij af te likken. Heel mooi. Natuurlijk bij de huidige generatie is het nog beter. Daar heb je bijna geen rand. Maar voor wie een klein randje niet erg is. Is deze tv een streling voor het oog. En de duurzaamheid, nvt want de tv speelt nog even goed als de eerste dag.

B. Naad 08-04-2011
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Net bij BCC in Ede gekocht.
Daar hebben ze opruiming op heel veel TV modellen.
Volgens de verkoper komen er nieuwe modellen uit en gaan deze voor een (prikkie) de deur uit.
Mijn oog viel gelijk op dit toestel en dat voor €1275.-
MediaMarkt zit er vlak bij, maar daar lag de prijs een stuk hoger en de medewerkers daar konden me ook minder overtuigen qua kennis, dan bij de BCC.
Echt een super mooi toestel en ook nog voor zo'n prijs!!!
Echt een aanrader.

Ckogel 30-03-2011
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Ik heb deze T.V.nu ruim 6 weken in bezit en ik ben uitermate tevreden.Gekocht bij en geinstalleerd door
een Expert winkel,compleet met muurbeugel.En de service van Expert is heel erg goed!Dat het geluid niet goed zou zijn volgens sommigen,is mij niet bekend,het is alleszins gewoon goed

bw62 22-03-2011
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Mooi design,erg mooi beeld,je zet hem aan en alles werkt,Had geluiden gehoord over het geluid ik vind het prima zeker te doen.
Al met al een fijne tv met prachtig beeld een aanrader

Olga20000 14-03-2011
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Ik heb deze tv in juni 2010 gekocht. Ik ben nog steeds zeer blij met mijn keuze. Beeld is geweldig. Geluid is meer dan acceptabel voor zo'n platte tv. Vormgeving is ook super. Het is een plaatje!

Ik bekijk via usb filmpjes, er zijn leuke internet-toepassingen.

Mijn enige punt is opnamemogelijkheden. Je hebt een tweede gleuf voor nog een CI+ module nodig zodat je een programma kan kijken en andere opnemen. Verder moet Samsung aan de guide wat meer mogelijkheden toevoegen. Dan zal het helemaal geweldig zijn.

angelooo 20-02-2011

mooi uiterlijk
met digitenne zelfs mooi beeld via insteekkaart maar we gaan tog voor upc hd kanalen om max uit tv tehalen.
gamen met xbox360 super mooi beeld reactie snelheid is goed maar beter als het in gamemode staat.kinect hoeft niet in gamemode.
geluid is goed genoeg
alles regageert gewoon soepel.
blij dat we nog op tijd waren om deze tv tekopen.

Omega1955 12-02-2011
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Na grondig kijken naar de minnen en plussen van diverse led tv's zijn we bij dit model uitgekomen.

Ten eerste is dit een prachtige tv alleen al om te zien.
Het beeld is werkelijk fantastisch, we hebben HD tv via UPC en die komt nu geheel tot zijn recht.

3D films hebben we nog niet echt kunnen bekijken, de brillen zijn gelukkig niet zwaar (Bat.)

Wel heb ik in 3D spellen (spellen met 3D functie ingebouwd!) via de Xbox360 gespeeld en dat is helemaal te gek, ook zonder 3D is het een super strak beeld.

Het geluid heb ik via een Sony BVD-F500 Home Cinema systeem, want de tv is zo plat dat het eigen geluid wat blikkerig is, wat ook niet anders kan.

Een echte aanrader dus. Ik heb hem gekocht bij plasma discounter in Naarden voor 1299,- en dat is op dit moment een hele goede prijs!

Pet81 09-02-2011
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Eindelijk een TV die ook mooi is als hij uit staat.

Maar de pret begint pas echt als je digitaal beeld gaat bekijken, echt prachtig. Zelfs een analoog signaal is nog redelijk om aan te zien (veel beter dan op mijn vorige Samsung uit de 5-serie).

3D heb ik thuis nog niet kunnen proberen, wacht nog op de starter set.

Bedieningsmenu is erg makkelijk, handleiding heb je niet nodig (hoewel het aansluiten en activeren van de CI+ module niet zo makkelijk ging, maar met geduld, een instructie van internet en vijf keer opnieuw doen, is het uiteindelijk gelukt).

Draadloos internet (met dongel) is erg leuk, met name Youtube filmpjes. Daar zitten we nu regelmatig naar te kijken en de kwaliteit daarvan is soms echt verbluffend.

De opname-mogelijkheden is het enige wat ik echt tegen vind vallen. Hier had ik me beter op moeten voorbereiden, want ik had het idee dat ik m'n HD-recorder weg zou kunnen doen. Maar, de TV heeft maar één tuner, dus je kan alleen opnemen waar je naar kijkt en wij nemen juist vaak het één op terwijl we naar het andere kijken. De Humax moet ik dus houden, extra smart card moeten kopen en helaas dus ook nog een tweede remote nodig om op te nemen. De teleurstelling is m'n eigen schuld, had ik de specs maar beter moeten lezen. Maar, ook als ik dat had gedaan, had ik tóch voor deze TV gekozen.

Kortom, een goede aankoop waar we allemaal erg blij mee zijn.

Paul9876543210 03-02-2011
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Gisteren het toestel bij de Harense Smidt gekocht voor 1350 euro (opruimingsprijs). Bij BCC wilde ze het niet geloven en daar het toestel niet voor minder dan 1499 euro verkopen. Ik ben er zeer blij mee. Prachtig beeld en het geluid valt me niks tegen. Talloze mogelijkheden om het toestel in te stellen, daarom is het gebruiksgemak geen 10, als je standaard instellingen wil, dan is het gebruiksgemak zeer hoog.

hapor 01-02-2011
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Deze TV een week in mijn bezit. Met het analoge signaal van UPC valt er wel met het beeld te leven, maar daar koop je zo'n TV niet voor. Voor een geweldig beeld heb je wel een digitale ontvangst nodig. Met de mediabox van UPC is het beeld prachtig, zeer helder met briljante kleuren en veel contrast. De HD zenders zijn nog wel iets beter, maar zonder HD komt je ook niets te kort. Het moet me wel van het hart, dat de fabrieksinstellingen lang niet optimaal zijn. Daar moet je wel iets aan doen. Wat dat betreft zijn er echter zo veel mogelijkheden, dat je het beeld perfekt kan aanpassen aan de omgevingssituatie en je persoonlijke smaak en dan is het ook genieten. Deze TV geeft, voor mij althans, een nieuwe dimensie aan TV kijken. Het geluid is ook niet slecht voor zo'n platte TV. Er zitten ook voldoende mogelijkheden op het toestel. Over het internet op de TV kan ik weing zinnigs zeggen, omdat ik het niet gebruik. Samengevat vind ik deze televisie een echte aanrader.

Doekuh 12-01-2011

prachtige TV
na veel tv's bekeken te hebben blijft deze toch het mooiste beeld geven. (Ik heb meerdere lcd/led vergeleken en in meerdere winkels bekeken)
Het geluid geef ik toch nog een 7 want voor een 0.8 mm led tv is het geluid niet verkeerd vergeleken met andere led tv's.

Het design vind ik erg mooi vooral dat geborstelde rvs is een "sier"lijst.

De mogelijkheden zijn meer dan je op een tv mag verwachten het is en blijft tenslotte een tv.

Een TOP TV!!!!!! tot nu toe...1.5 week in bezit

allebonneur 05-01-2011
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Zoals zo velen in dit forum heb ik heel lang gezocht naar een platte TV om onze oude (maar wel al HD 720i) beeldbuis te vervangen. Waarom ik dan uiteindelijk deze Samsung gekozen heb is het volgende:

Ik wilde digitaal signaal kunnen ontvangen zonder een extra kastje;
Ik wilde netwerk op de TV om media vanaf mijn NAS te kunnen gebruiken;
Ik wilde een basale mogelijkheid TV op te nemen op een HardDisk;
Ik wilde Full HD met een hoge contrastverhouding;
Ik wilde LED vanwege het wittere wit en zwartere zwart (en het energieverbruik);
Ik wilde een mooi design;

Na getwijfeld te hebben tussen een Philips 8000 serie (40'), een Sony en de Samsung is de keus dan toch op de Samsung gevallen. Philips stopt met de TV's dus is toekomstige ondersteuning (firmware) onduidelijk. In de winkel lang naar deze drie gekeken te hebben viel de Sony dan toch af op beeldkwaliteit. De Samsung dus gekocht!

Ervaring:
Beeld is prachtig. Met de CI+ module op Ziggo. Het analoog signaal wordt echter ook al prima weergegeven. De paar dagen op analoog signaal (omdat Ziggo het weer eens niet op orde had) waren zeker geen straf.
De mogelijkheid vanaf USB, HD en netwerk film te kijken zijn super. Werkt prima. Alleen jammer dat het flc formaat niet ondersteund lijkt.
Opnemen op HardDisk gaat ook prima. Wel één keer mee gemaakt dat de opname spontaan werd beeindigd terwijl er nog ruim voldoende schijfruimte was...

Heel fijn zijn de bijgeleverde kabelklemmen die op de achterzijde van de tv geplakt kunnen worden om de kabeld allemaal mooi naar een punt toe te leiden. Nu vallen ze allemaal mooi achter de voet en hangen er geen kabels aan alle kanten. Enige nadeel vind ik de positie van de HDMI aansluitingen (zijkant). Met de wat betere kabels, die erg stug zijn, is het moeilijk de kabel echt uit het zicht te houden.

Het geluid val tov mijn oude kist tegen. Dunnetjes zou ik zeggen. Voor film beter over een hifi of surround laten lopen (zat-op aansluit mogelijkheden). Geluid bij regulier TV kijken went en
valt al met al wel mee.

Resumerend een heel mooie TV die aan al mijn wensen tegemoet komt en in het gebruik erg prettig is.

ijzerjan 22-10-2010
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

De eerste 8700 stopte er na 10 min. mee. Zonder problemen bij Plasma-discounter omgeruild. Deze werkt uitstekend, veel mogelijkheden, alleen de internetmogelijkheden zijn wat/te beperkt.
Naast de beeldkwaliteit spreekt het gebruiksgemak erg aan. Kortom: een aan te raden tv.

elvis-king 17-10-2010

Hoi Allen,

Ik heb heeeeel lang gezocht naar een perfecte TV.
Heel veel testen gelezen en eerlijk gezegd lang getwijfeld.
De meeste van mijn kennissen hedden een Phillips.
En eerlijk voor mijn gevoel wilde ik het liefst ook een Phillips en of Sony. (Chauvinisme denk ik).
Maar eenmaal in de speciaal zaak is mijn oog op de Samasung LED TV UE40C8700 gevallen.
Wat een mooie TV, werkelijk een plaatje aan de muur.
De TV is niet allen prachtig en kwalitatief geweldig een mooi strak design hij straalt werkelijk klasse uit.
Ook de afstandsbediening is heel mooi en straalt net als de TV klasse uit.
Zelf zit ik maar 2 ,5 meter van het beeld af en ik moet zeggen in een woord geweldig en ook het geluid vind ik zeker niet verkeerd.
Moet wel eerlijk vertellen dat ik even met de afstelling heb gespeeld, totdat het beeld en voor ons perfect was.

Ik kan u alleen maar aanraden kopen!!!! En pak geen beeld kleiner dan 40 inch. Je bent er zo aan gewent en het beeld is loep zuiver.
Zeker bij HD uitzendingen.

Ik heb de tv sinds de WK in bezit!!!!!!

M.v.gr.

Jan S.

bvssoelen 13-10-2010
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Ik heb de tv nu een maand in de woonkamer staan en eventjes gewacht met het geven van commentaar omdat ik redelijk kritisch ben. Geen cashback-actie gewoon een leuke korting gekregen in de winkel.

Lang getwijfeld over de nieuwe philips 9507, maar omdat die ruim 400 euro duurder was en dan nogsteeds 3D-ready, toch gekozen voor de Samsung. Ook omdat er in de samsung een DVB-s tuner zit, scheelt weer een afstandsbediening en een tuner in de kast. Gelukkig op dit type niet zo'n glimmende rand maar mooi RVS.

Ik gebruik de 40c8700 in combinatie met een DVB-S module wat in het begin wat problemen gaf, maar met de originele CI van Canal Digitaal geen problemen meer. Tuner is wel veel gevoeliger dan mijn "oude" losse schoteltuner. Nadeel is dat het rangschikken van zenders niet gemakkelijk is, maar de zenders even exporteren naar de usb en met chanel editor op de pc is het zo gebeurd.

3D nu nog niet echt gebruikt alleen een demo kanaal waar steeds dezelfde filmpjes te zien zijn. Wel een 3D pakket erbij met 2 brillen en een blu-ray. 3D is mooi maar staat nu nog in de kinderschoenen. Mochten de 3D uitzendingen op gang komen is het handig dat de TV het aankan.

Qua beeldinstellingen is er heel veel mogelijk. De instellingen vanuit de doos zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Maar motion flow uitgezet, kleuren op film, wat schuiven met backlight, contrast en helderheid en het is genieten. Zeker de HD-zenders op de schotel zijn subliem te noemen.
Een verschil van 45 graden in kijkhoek is een groot verschil. Sta je er recht voor is het goed, ga je 2 meter naar links of rechts wordt het beeld een stuk lichter.

Geen last van lichte randen zoals "lucianoantiem" beschrijft. Op dit moment nog geen blu-ray geprobeerd.
geluid via de uitgang op de tv naar de home-cinema is uiteraard goed. Standaard geluid uit de tv is redelijk.

Internet@tv is leuk, maar nog beperkt. Het draadloze netwerk met het delen van mediabestanden werkt niet vlekkeloos, bij foto's en muziek geen probleem maar bij dvdfilms blijft het vaak hangen omdat de netwerk snelheid te laag is. Nog even proberen met een LAN-kabel of het verbeterd. Zet de films nu op een losse HDD. Weet iemand of de HD-formaten zoals x264 in de media player van de tv worden afgespeeld?

TV kan niet 100% uitgezet worden maar alleen op standby. Ik heb hem geschakeld via de stroom van mijn home-cinema waardoor met 1 knop alles 100% uit is. Daardoor 1 (logisch) nadeel. Opname via HDD kan alleen als de TV op standby staat...

gradje56 11-08-2010
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Ik had hiervoor een Philips LCD TV. Het geluid van de Samsung is, ondanks dat deze dunner is, toch beter en voller. Voor echt mooi geluid gebruik ik echter mijn stereo!

rick100 27-06-2010
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Wekelijk een fantastisch apparaat. Super strak in HD.
Aangeschaft in combinatie met de 3D Blu-Ray speler BD-C6900.

Nadeel: Naar de analoge tv zenders wil je niet meer kijken. En waar, de analoge zenders zien er minder uit dan op mijn oude pixelplus2 Philips tv.

Gisteren ook de 3D starterskit ontvangen. Twee 3D brillen en de 3D film monsters versus aliens.

3D is een echte toevoeging. Je moet echter geen bezwaar hebben tegen een bril op je neus. Het ziet er ook het best uit in de avonduren als je geen last hebt van lichtinval van buiten.

Het streamen van muziek en films is ook al even goed geregeld. Vuze wordt zonder problemen door de tv herkent.
Ik vindt alleen de software die Samsung levert bij de tv voor het sharen van een schijf traag. Het duurt vrij lang voordat de share is aangemaakt.

Ook internet tv is een leuke gadget. Het laatste NOS journaal opvragen is een fluitje van een cent.

Deze functie heb ik echter niet nodig omdat ik UPC HD tv gebruik. Daar is het meeste on demand op te vragen.

Trouwens, hetis wel een noodzaak om HD aan te vragen via de kabel als je deze tv aanschaft. Zonder digitaal HD kabel abonnement mis je 75 procent van de functionaliteit van deze tv.

Nu nog wachten op de 3D blu-ray films en concerten.

En ik hoop dat de 3D standaard niet meer veranderd.

Marco1223 22-06-2010
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Wat een mooi toestel, super strak design.

Heeld is superscherp en met mooie kleuren. Heb de 3D blurayspeler van Samsung erbij gekocht met starterskit met 2 brillen en een film. Ziet er super gaaf uit.

OOk het 3D upscallen vanuit normale beelden is leuk om te kijken bij sommige films en uitzendingen.

Heb de TV gekocht bij PlatteTV.nl, direct uit voorraad leverbaar dus heb zelfs afgelopen vrijdag de eerste wedstrijd van het WK op m'n nieuwe LED kunnen kijken :)

Toestel staat nu op mijn meubel maar zit er aan te denken om 'm met de slim wall mount aan de muur te hangen...

Mart0904 20-06-2010
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

De TV heb ik nu een week in mijn bezit. Getwijfeld over Sony, Philips en uiteindelijk toch voor een Samsung (prijs/kwalitiet/beeld zeer scherp). Zeker geen spijt van. Mooi design, zeer plat en het voetstuk is draaibaar.
Prachtig HD beeld via Ziggo kabel, voetbal is een verademing om naar te kijken. Bij EP gekocht met zeer goede service en zelfs een 3D bril ter leen meegekregen.

Alles werk zeker naar behoren, ook internet en de multimedia player. Helaas wanneer je opneemt op een externe harde schijf via de Guide kunt je niet naar een andere zender tegelijk kijken. Ik neem aan dat dit voor meerdere TV's geldt.

Wanneer je budget het toelaat is een BlueRay 3D (6900) zeker een verdere verrijking.

Concluderend: mooie platte LED TV, zuinig in gebruik, prachtig HD beeld.

salden62 20-06-2010
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Sinds gisteren de tv in mijn bezit en de blu ray alsook de dolby surround aangesloten.
Er zit weinig verschil tussen DVD content en Blu Ray daat de samsung BD 6900 automatisch doet upscalen.
De zenders die uitzenden in HD zijn prachtig. Andere zenders hebben absoluut slechter beeld als op mijn "oude" Philips pixel plus 2 TV.
Blu ray ( Avatar) is werkelijk fenomenaal !!!
Van internet ga ik geen gebruik maken dus iets zinnigs kan ik hier niet over schrijven.
Al met al de moeite ( en geld) van aanschaf waard.

Jayzer 08-06-2010
Geschreven voor: Samsung 40" LED TV

Heb hem nu een paar dagen in huis en ik moet zeggen: zeer strak beeldje hoor.
Motionflow 200Hz is een aanrader om aan te zetten.

Internet@tv is heel erg afhankelijk van de beschikbare Samsung Widgets, maar dat worden er ook steeds meer.

Mediaplay werkt goed, alleen ondersteund het apparaat geen ondertitels bij het afspelen via een NAS of een pc in het netwerk. Tevens is de film op deze manier alleen maar te starten of te stoppen. Skippen of pauzeren zit er niet in. Dat wordt anders als je er een HDD aanhangt; wat een verademing. Alles werkt perfect!

TV-opname via deze harde schijf moet ik nog proberen.

3D functie laatst uitgetest moet een 3D-uitzending van Ziggo, dat viel tegen. Heb de demodisk bij MediaMarkt gezien met de brilletjes en dat was wel erg super (de reden dat we over zijn gegaan tot de aanschaf van dit toestel). Het wachten hier is op een Home Cinemaset met een 3D BluRay, want je hebt niets aan een standaard BluRay player....

R.Canten 07-06-2010

Hallo allemaal

Na lang wikken en wegen (en omdat Philips geen idee heeft wanneer zij met de nieuwe modellen komen), hebben wij enkele dagen geleden de Samsung UE40C8700 laten bezorgen en installeren. Hier heb je al meteen een punt: voor zover ik heb kunnen achterhalen, zou de prijs van deze prachtige televisie overal gelijk moeten zijn (bij de detaillist en op internet). Verkooppunten zouden een contract met Samsung moeten zijn aangegaan om de prijs te waarborgen. Informeer je hier dus goed over, want voor dezelfde prijs als op internet koop je hem dan gewoon in de winkel, wordt hij thuisbezorgd én geïnstalleerd (althans bij de winkel waar wij hem hebben gekocht: Audio & Video Balter in Sittard)!

Wij hebben gekozen voor de 8700 omdat deze een prachtige RVS-lijst heeft en echt een juweeltje is in onze kamer!
De installatie is echt heel simpel en wij hebben hem opgehangen aan de originele beugel van Samsung (WMN-1000B). Deze kost wel iets, maar is simpel op te hangen en af te stellen. Daarbij hangt de TV dan echt perfect plat tegen de muur (ca. 2cm).

De afstandbediening is mooi en redelijk praktisch te bedienen. Persoonlijk zou ik de cijfers 0 t/m 9 onderaan plaatsen, aagezien dit makkelijker te bedienen is met 1 hand, maar ok...

Het beeld van de TV vind ik werkelijk subliem te noemen. De 200hz doen hun werk goed en de kleuren zijn uitstekend. Ik heb veel getest qua beeld (dvd's en vooral voetbalbeelden) en ben zeer tevreden. Soms is een lichte vorm van het zogenaamde "ghosting" waarneembaar, maar dat zal ook een questie van omschakelen zijn van de ouderwetse TV naar de nieuwe generatie flatscreens.
De mogelijkheid om direct 3D te kunnen kijken speelde ook in onze overweging mee, als zullen wij daar in de nabije toekomst nog niet (veelvuldig) gebruik van gaan maken. Echter als je nu een TV koopt zónder 3D, mist natuurlijk een stukje media-toekomst. Leuke bijkomstigheid is de aktie van Samsung die momenteel loopt: € 200,00 cashback én een 3D-bril voor slechts € 5,00 (verzendkosten).

Het geluid is iets wat wel een beetje (niet onverwacht) tegenvalt. Zeker ten opzichte van onze oude "Loewe Nemos". De oplossing is simpel: geluid gewoon via de reciever laten lopen. Zo krijg je de combinatie van super beeld met heerlijk geluid!

Tevens even de volgende opmerking, welke ook richting Samsung zal gaan: bij de TV krijg je een prachtige chromen voetsteun, die er niet echt goedkoop uitziet. Aangezien de TV is opgehangen zal deze voetsteun de zolder op verdwijnen en waarschijnlijk uiteindelijk op het milieupark. Nu zijn de meerkosten voor de wandsteun € 130,00 (inclusief korting) geweest. Mij lijkt dat het klantvriendelijker zou zijn wanneer je bij aanschaf zou kunnen kiezen voor een voetsteun óf een muurbeugel. Zal wel weer een kostenplaatje van de fabrikant zijn, maar het stoort me eerlijk gezegd wel een beetje.

Voor de rest zal deze TV zich nog moeten gaan bewijzen, maar de eerste indrukken zijn zeer zeker positief! Naar onze mening is hij dan ook zeker aan te raden!

Iedereen veel kijkplezier en alvast een mooi wk! :)

R. Canten
Papenhoven